6. Kompleksowa wiedza o świecie
pojawia się niejako samoistnie za sprawą integrowania nauki języka
z poznawaniem różnych dziedzin życia, takich jak sztuka, nauki przyrodnicze czy nauki społeczne. Co szczególnie ważne, poruszane tematy i zagadnienia są dostosowane do wieku i możliwości językowych uczniów. Autentyczne i fascynujące historie zaciekawiają słuchaczy i otwierają ich na świat. Użyteczna nowa wiedza w odniesieniu do sytuacji, w której żyjemy, sprawia, że uczniowie chcą się dzielić swoimi spostrzeżeniami,w naturalny sposób uczą się mówić o sobie i swoim środowisku, a używanie do tego języka angielskiego staje się naturalną potrzebą.
7.
Kompetencje międzykulturowe
ich rozwijanie, w tym zwłaszcza umiejętności skutecznego komunikowania się i współpracy w wielokulturowym otoczeniu oraz łatwiejszego odnajdywania się w nowych sytuacjach kulturowych i językowych dzięki ciekawym projektom, to kolejny z priorytetów szkół pod egidą National Geographic Learning.
8.
Globalna świadomość
budowanie tej świadomości, a także poczucia odpowiedzialności za procesy zachodzące na świecie, wymaga zarówno wiedzy, jak i odpowiedniego przekazu. Dzięki podręcznikom National Geographic Learning uczniowie odbywają swoje małe podróże, które przygotowują ich do prawdziwych wypraw, oswajają się z innymi tradycjami, kulturami i z ludźmi poprzez kształtowanie postawy proekologicznej – zgodnie z hasłem dbania o świat, w którym żyjemy.
9. Human skills
czyli nacisk na tzw. umiejętności kluczowe XXI wieku, to priorytet w szkołach korzystających z podręczników National Geographic Learning. Uczeń National Geographic Learning nabywa kompetencje XXI wieku
razem z rozwijaniem umiejętności językowych, a nauka otwartości na świat, rozwiązywania problemów, podejmowania decyzji oraz radzenia sobie z wyzwaniami współczesnego świata w sposób kreatywny, konstruktywny i krytyczny jest możliwa głównie dzięki aktywizującym grom i ćwiczeniom.
10. Widoczny postęp w nauce języka angielskiego
osiąga się głównie dzięki stawianiu uczniom ambitnych, ale realistycznych celów związanych z nauką języka w globalnym, współczesnym świecie. Dzięki takiemu podejściu uczniowie lepiej pamiętają materiał i język, którego się uczą, nie mając kompleksów związanych z komunikacją.